Λίγες μόνο μέρες μετά τις συμφωνίες που «κλείδωσαν» την έναρξη της κατασκευαστικής φάσης για τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας, IGB, κινητικότητα παρατηρείται για άλλο ένα σημαντικό ενεργειακό έργο.
Ο λόγος για την πρόσκληση ενδιαφέροντος που βγήκε στον «αέρα» σχετικά με τον αγωγό φυσικού αερίου Poseidon, η κατασκευή του οποίου θα συνδυαστεί με έναν νέο συνδετήριο αγωγό μήκους 760 χλμ. και φορέα υλοποίησης την ελληνο-ιταλική κοινοπραξία IGI Poseidon (ΔΕΠΑ 50% και Edison 50%).
Ο νέος αγωγός θα ξεκινήσει από τους Κήπους Έβρου και με κατεύθυνση προς τα δυτικά, θα συνδεθεί με έναν σταθμό συμπίεσης στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας στην Περιφέρεια Ηπείρου, με τελικό προορισμό την Ιταλία.
Πιο συγκεκριμένα, η υποθαλάσσια όδευση του αγωγού στην Αδριατική Θάλασσα θα τερματίσει στο Οτράντο της Νότιας Ιταλίας, στην Απουλία, όπου και θα συνδεθεί με το εθνικό σύστημα μεταφοράς της γειτονικής χώρας.
Το έργο σχεδιάζεται να αναπτυχθεί ως ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου), χωρίς εμπλοκή του με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ).
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου αγγίζει το 1,25 δισ. ευρώ (918 εκατ. και 325 εκατ. ευρώ, ποσά χωρίς ΦΠΑ).
Μετά το πέρας του Expression of Interest, θα συνταχθεί μία λίστα προεπιλογής και θα δοθούν τα τεύχη στους ενδιαφερόμενους οι οποίοι θα καταθέσουν τις προσφορές τους. Διευκρινίζεται βέβαια ότι οι τελικές αποφάσεις για τα παραπάνω έργα αναμένεται να ληφθούν τον Σεπτέμβριο του 2019, κατά τη λήψη της οριστικής απόφασης υλοποίησης του έργου (Final Investment Agreement).
Ο Poseidon (Θεσπρωτία - Απουλία)
Το συνολικό υπεράκτιο μήκος του αγωγού Poseidon θα φτάσει τα 205 χλμ. ενώ το χερσαίο τμήμα των σωλήνων θα έχει μήκος περίπου 11 χλμ. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα φτάσει σε βάθος 1.380 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ο αγωγός Poseidon σχεδιάζεται να έχει αρχική χωρητικότητα 10 δισ. κ.μ./έτος με δυνατότητα αναβάθμισης έως 20 δισ. κ.μ./έτος προκειμένου να είναι σε θέση να διοχετεύει αυξημένες ποσότητες από πολλαπλές πηγές, τόσο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα όσο και από τον μελλοντικό EastMed που θα φέρνει φυσικό αέριο από τη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου προς τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.